niedziela, 27 sierpnia 2017

Maślane ciasto ze śliwkami

Nastał sezon śliwkowy. Nie jestem wielką fanką tych owoców, jednak jako dodatek do ciasto są jedne z najlepszych. Ja wiem, że w "fit" czasach trochę nie wypada wychylać się z tak kaloryczną propozycją, ale co mi tam. Bierzcie się do pieczenia. Niech idzie w cycki!

Potrzebujecie:
- kostka masła - 200 g (temp. pokojowa)
- cukier puer - 200g
- śliwki węgierki- 0,5 kg
- 4 jajka
- mąka - 250 g
- proszek do pieczenia - 1 łyżeczka 
- tortownica o średnicy ok. 25 cm posmarowana masłem i zasypana mąką

Na kruszonkę:
- masło - 125 g
- szklanka mąki
- pół szklanki cukru







1. Pracę zaczynamy od przygotowania kruszonki. W rondelku roztapiamy masło, studzimy je, a następnie najlepiej dłońmi ugniatamy z mąką i cukrem. Gotową kruszonkę wstawiamy do lodówki.
2. Śliwki myjemy i przekrawamy wzdłuż na dwie połówki, pozbywamy się pestek.
3. Przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia.
4. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
5. Zabieramy się za przygotowanie ciasta. Jest to dość uciążliwa przeprawa i najlepiej, abyśmy mieli stojak pod mikser, ponieważ trwa to dość długo i rączka może odpaść. Do miski wrzucamy masło i dodajemy cukier puder. Miksujemy ok. 8 minut na puszystą, gładką masę. 
6. Dalej nie przerywając pracy miksera dodajemy po kolei po jednym jajku w 3 minutowych odstępach.
7. Następnie zmniejszamy obroty pracy miksera i dodajemy niewielkimi porcjami mąkę z proszkiem.
8. Gotową masę przekładamy do tortownicy. Rozkładamy śliwki - środkiem ku górze. Na koniec posypujemy kruszonką.
9. Formę wstawiamy do piekarnika na 60 minut. Gotowe!


26 komentarzy:

  1. Chyba aż zgłodniałam. A psiaczek słodki jak to ciasto. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki był cel posta... poruszenie kubków smakowych :)

      Usuń
  2. mniam, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Awesome !
    I invite you to visit my blog dear
    Have a great day

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki cudny pieseł <3 a takie ciasto moja babcia często podobne robi ;) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kocham słowo "pieseŁ" już to gdzieś pisałam...

      Usuń
  5. Chętnie wykorzystam Twój przepis na te smakowitości :) śliwki uwielbiam :P
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pysznie! :) muszę wypróbować :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja śliwek w ciastach, deserach i jogurtach nie lubię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W modzie są gusta i guściki, także nasze kubki smakowe mają swoje upodobania ;p

      Usuń
  8. Nie lubię śliwek w cieście ale zawsze można zastąpić innymi owocami bo ciasto wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) następna? jak można nie lubić węgierek ;p

      Usuń
  9. Omg *.* Pyszności <3
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda tak pysznie, że aż ślinka leci :)
    https://slodyczarnia.wixsite.com/slodyczarnia

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniami mniami <3
    ja dzisiaj robiłam sernik na zimno z malinami i borówkami, ale następnym razem robię Twój przepis- te śliweczki mnie skusiły ajćććć <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na serniki na zimno nigdy nie chce mi się czekać :) ale chyba muszę też coś zrobić w tym stylu ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Pugslovefood&fashion , Blogger